image.jpg

Tämän herkun ohjeen sain syyskuun Sly lähetyksestä, ja oli ns pakkokokeilla, sillä reseptissä oli ainesosa joka minulle uutukainen profiber perunakuitu. Resepti ei tuottanut pettymystä, jää siis aarteiden kansioon, kiitos Sly tästäkin ohjeesta.

2 munaa

2 dl sokeria (intiaanisokeria käytin minä)

150 g juoksevaa margariinia ( voita käytin minä)

3 dl porkkana raastetta

3 dl gluteenittomia jauhoja

1 tl leivinjauhetta

1 tl kanelia

1 tl vaniljasokeria

1/2 dl profiber perunakuitua

Sokeri ja kananmunat vaahdoksi, jauhot ja mausteet sekoitetaan ja porkkanaraaste, lisätään munasokerivaahtoon vuorotellen voisulan kanssa. Vuokaan ja uuniin 175 astetta n 40 min.

Kuorrute

50 g maustamatonta tuorejuustoa

1 rkl margariinia (sulatettua voita käytin minä)

1 tl sitruunamehua

1/2 tl vaniljasokeria

3 dl tomusokeria

kuorrutteen aineet sekoitetaan keskenään ja levitetään kakun päälle, koristellaan raastetulla sitruunalla ja minä laitoin vielä porkkanasuikaleita kun ovat niin pirteän värisiä.